REKLAMÁCIÓS SZABÁLYZAT
A www.mimib.hu internetes áruház számára
I. A KERESKEDŐ AZONOSÍTÁSA
1.1. Jelen Reklamációs Szabályzat (a továbbiakban: „RSZ”) szabályozza a jogviszonyokat a következők között:
Cégnév: PEDRO TRADE, s.r.o.
Székhely: Malá cesta 875/6, Štvrtok na Ostrove 930 40, Szlovákia
Bejegyezve a Trnavai Járásbíróság Cégjegyzékében, Sro osztály, betétszám: 23294/T
Cégjegyzékszám (IČO): 44614918
Adószám (DIČ): 2022765448
Közösségi adószám (IČ DPH): SK2022765448
Bankszámlaszám: SK89 8330 0000 0025 0176 3806
Az Eladó ÁFA fizető /Hozzáadottérték-adó/
(a továbbiakban: „Eladó” vagy „Kereskedő”) és minden olyan személy között, aki az Eladó weboldalán kínált termékek vásárlója, és aki a jelen Általános Szerződési Feltételek és az alkalmazandó jogszabályok szerinti fogyasztónak minősül, különösen a következő jogszabályok alapján:
- A fogyasztóvédelemről szóló 108/2024. sz. törvény és annak módosításai,
- A Polgári Törvénykönyvről szóló 40/1964. sz. törvény, annak hatályos változatában,
- A 4.4. pontban meghatározott kivétellel, amely a Kereskedő és az olyan Vásárló közötti jogviszonyt szabályozza, aki nem minősül fogyasztónak.
1.2. Kapcsolattartási e-mail cím és telefonszám az Eladó számára:
E-mail: mimi@mimib.hu
Telefon: +421905200978
1.3. A postai úton küldött dokumentumok, reklamációk, szerződéstől való elállás kézbesítési címe:
PEDRO TRADE, s. r. o., Jesenského 13, Dunajská Streda 929 01, Szlovákia
II. Alapvető rendelkezések
2.1. Jelen reklamációs szabályzat szabályozza a jogviszonyokat a Fogyasztónak minősülő Vevők és a Kereskedő között.
III. A hibás teljesítésből eredő jogok érvényesítése
3.1. A Vevő a hibás teljesítésből eredő jogait csak akkor érvényesítheti, ha a hibát haladéktalanul, de legkésőbb az átvételtől számított 24 hónapon belül kifogásolta az Eladónál. Ha ezen határidőn belül nem tesz kifogást, a hibás teljesítésből eredő jogai megszűnnek.
IV. Felelősség a hibákért
4.1. Az Eladó felel minden olyan hibáért, amely az eladott dolog átadása időpontjában fennállt, és amely a dolog átadásától számított két éven belül jelentkezik.
4.2. Ha a vásárlás tárgya digitális elemekkel ellátott dolog, amelynél a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás folyamatosan biztosítva van a megállapodás szerinti időszakban, az Eladó felel minden olyan hibáért, amely a digitális tartalommal vagy szolgáltatással kapcsolatban merül fel vagy válik nyilvánvalóvá a teljes megállapodás szerinti időszak alatt, de legalább az átvételtől számított két évig.
4.3. Használt dolgok esetében a felek megállapodhatnak az Eladó hibákért való felelősségének rövidebb időtartamában, mint amelyet a 4.1. és 4.2. pontok meghatároznak, de az nem lehet kevesebb, mint egy év az átvételtől számítva.
4.4. Az Eladó felel minden olyan hibáért, amely az eladott dolog átadása időpontjában fennállt, és amely az átadástól számított 6 hónapon belül jelentkezik, amennyiben a Vevő nem minősül fogyasztónak.
V. A hibás teljesítésből eredő jogok
5.1. Ha az eladó felel a megvásárolt dolog hibájáért, a vevő jogosult a hiba kijavítására vagy a dolog kicserélésére, a vételár megfelelő csökkentésére, vagy a szerződéstől való elállásra.
5.2. A vevő megtagadhatja a vételár vagy annak egy részének megfizetését, amíg az eladó nem teljesíti a hibás teljesítésből eredő kötelezettségeit, kivéve, ha a vevő a hiba kifogásolásának időpontjában késedelemben van a vételár vagy annak egy részének megfizetésével. A vevő haladéktalanul köteles a vételárat kiegyenlíteni, miután az eladó teljesítette kötelezettségeit.
5.3. A vevő a hibás teljesítésből eredő jogait, beleértve a 5.2. pont szerinti jogot is, csak akkor gyakorolhatja, ha a hibát annak észlelésétől számított két hónapon belül kifogásolja, legkésőbb azonban a jelen reklamációs szabályzat 4.1–4.3. pontjaiban meghatározott időszak lejártáig.
5.4. A hibás teljesítésből eredő jogok érvényesítése nem zárja ki a vevő azon jogát, hogy kártérítést követeljen a hiba által okozott kárért.
VI. A hiba kifogásolása
6.1. A hibát az eladó bármely telephelyén, egy másik személynél, akiről az eladó a szerződés megkötése vagy a megrendelés elküldése előtt tájékoztatta a vevőt, vagy távközlési eszközökön keresztül az eladó székhelyén vagy üzleti helyén, illetve egyéb címen, amelyről az eladó a szerződés megkötésekor vagy azt követően tájékoztatta a vevőt, lehet kifogásolni.
6.2. Ha a vevő postai küldeményben kifogásolta a hibát, amelyet az eladó megtagadott átvenni, a küldemény kézbesítettnek minősül a megtagadás napján.
6.3. Az eladó a vevő által tett hiba kifogásolásáról írásbeli visszaigazolást ad a vevőnek, haladéktalanul a hiba kifogásolását követően. Az eladó a visszaigazolásban megjelöli azt a határidőt, amelyen belül a hibát a 40/1964. sz. Polgári Törvénykönyv 507. § (1) bekezdése értelmében kijavítja. A fent említett határidő nem lehet hosszabb 30 napnál a hiba kifogásolásának napjától számítva, kivéve, ha objektív okok indokolják a hosszabb határidőt, amelyeket az eladó nem tud befolyásolni.
6.4. Ha az eladó elutasítja a hibás teljesítésért való felelősséget, az elutasítás okait írásban közli a vevővel. Ha a vevő egy akkreditált, engedélyezett vagy bejelentett szervezet által kiadott szakértői véleménnyel vagy szakmai állásfoglalással bizonyítja az eladó felelősségét a hibáért, a hibát ismételten kifogásolhatja, és az eladó nem utasíthatja el a hibás teljesítésért való felelősségét; az ismételt kifogásolásra a 108/2024. sz. fogyasztóvédelmi törvény 621. § (3) bekezdése nem alkalmazandó. A szakértői véleménnyel és szakmai állásfoglalással kapcsolatos költségekre a 40/1964. sz. Polgári Törvénykönyv 509. § (2) bekezdése vonatkozik.
6.5. Ha az eladó a szerződés megkötése előtt, vagy ha a szerződés a vevő megrendelése alapján jön létre, a megrendelés elküldése előtt tájékoztatta a vevőt, hogy a hibát egy másik személynél is kifogásolhatja, akkor ezen személy cselekedetei vagy mulasztásai a hibás teljesítésért való felelősség szempontjából az eladó cselekedeteinek vagy mulasztásainak minősülnek.
VII. A hiba kijavítása
7.1. A vevő jogosult választani a hiba kijavításának módját: a termék cseréjét vagy javítását. A vevő nem választhat olyan módot, amely nem lehetséges, vagy amely a másik módszerhez képest a kereskedő számára aránytalan költségeket eredményezne, figyelembe véve az összes körülményt, különösen a termék hibátlan állapotban lévő értékét, a hiba súlyosságát, valamint azt, hogy a másik módszer a vevő számára jelentős nehézséget okozna-e.
7.2. Az eladó megtagadhatja a hiba kijavítását, ha a javítás vagy csere nem lehetséges, vagy ha az összes körülményt figyelembe véve, beleértve a 7.1. pont második mondatában foglaltakat is, aránytalan költségekkel járna.
7.3. Az eladó a hiba bejelentését követően ésszerű határidőn belül kijavítja vagy kicseréli a terméket, ingyenesen, saját költségére, anélkül hogy a vevőnek jelentős nehézséget okozna, figyelembe véve a termék jellegét és azt a célt, amelyre a vevő azt kívánta használni.
7.4. A javítás vagy csere érdekében a vevő átadja vagy elérhetővé teszi a terméket az eladó vagy a 108/2024 Z. z. sz. törvény 622. § (5) bekezdése szerinti személy számára. A termék átvételének költségeit az eladó viseli.
7.5. Az eladó az általa megjavított vagy kicserélt terméket saját költségére ugyanazzal vagy hasonló módon küldi vissza a vevőnek, amellyel az vevő a hibás terméket elküldte, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Ha a vevő a terméket nem veszi át a számára előírt hat hónapon belül attól a naptól számítva, amikor át kellett volna vennie, az eladó jogosult eladni a terméket. Ha a termék jelentős értékű, az eladó előzetesen tájékoztatja a vevőt az eladás szándékáról, és megfelelő póthatáridőt biztosít a termék átvételére. Az eladó az eladást követően haladéktalanul kifizeti a vevőnek az eladásból származó bevételt, levonva azokat a költségeket, amelyeket az eladó ésszerűen a termék tárolására és értékesítésére fordított, amennyiben a vevő az eladásból származó bevételre vonatkozó igényét ésszerű időn belül bejelenti. Ha a terméket nem lehet eladni, vagy az eladásból várható bevétel nem fedezné az eladó által a tárolásra és eladásra fordított költségeket, az eladó saját költségére megsemmisítheti a terméket.
7.6. Az eladó a hiba eltávolítását követően gondoskodik a termék leszereléséről és a javított vagy kicserélt termék telepítéséről, amennyiben a csere vagy javítás olyan terméket érint, amelyet a hiba megjelenése előtt annak jellegének és céljának megfelelően telepítettek. Az eladó és a vevő megállapodhatnak abban, hogy a termék eltávolítását és az új vagy javított termék telepítését a vevő végzi el az eladó költségére és felelősségére.
7.7. Ha a hiba kijavítása a termék cseréjével történik, az eladó nem jogosult kártérítésre a termék normál elhasználódása miatt, és nem követelhet ellenszolgáltatást a termék normál használatáért a csere előtt.
7.8. Az eladó az új termék hibáiért a 108/2024 Z. z. sz. törvény 619. §-a szerint felel.
7.9. A vevő jogosult megfelelő árkedvezményre vagy elállhat az adásvételi szerződéstől anélkül, hogy további póthatáridőt biztosítana az eladó számára a 40/1964 Z. z. sz. Polgári Törvénykönyv 517. § (1) bekezdése alapján, ha:
a) az eladó nem javította ki és nem cserélte ki a terméket,
b) az eladó nem javította ki és nem cserélte ki a terméket a 108/2024 Z. z. sz. törvény 623. § (4) és (6) bekezdése szerint,
c) az eladó megtagadta a hiba kijavítását a 108/2024 Z. z. sz. törvény 623. § (2) bekezdése szerint,
d) a termék ugyanazt a hibát mutatja a javítás vagy csere után,
e) a hiba olyan súlyos, hogy az azonnali árengedményt vagy az adásvételi szerződéstől való elállást indokolja, vagy
f) az eladó kijelentette, vagy egyértelmű a körülményekből, hogy nem javítja ki a hibát ésszerű határidőn belül vagy anélkül, hogy jelentős nehézséget okozna a vevő számára.
7.10. Az árkedvezmény mértékének arányosnak kell lennie a hibás és a hibátlan termék értéke közötti különbséggel.
7.11. A vevő nem állhat el az adásvételi szerződéstől a 7.9. pont szerint, ha a hiba elhanyagolható vagy ha a vevő közreműködött a hiba kialakulásában. A bizonyítási kötelezettség, hogy a hiba elhanyagolható vagy hogy a vevő közreműködött annak kialakulásában, az eladót terheli.
7.12. Ha a szerződés több termék megvásárlására vonatkozik, a vevő csak a hibás termékre vonatkozóan állhat el a szerződéstől. A többi termékre vonatkozóan a vevő csak akkor állhat el a szerződéstől, ha ésszerűen nem várható el tőle, hogy a többi terméket megtartsa a hibás termék nélkül.
7.13. Az adásvételi szerződéstől vagy annak egy részétől való elállás esetén a vevő visszaküldi a terméket az eladónak az eladó költségére. Az eladó gondoskodik a termék eltávolításáról, ha azt a hiba megjelenése előtt annak rendeltetésének megfelelően telepítették. Ha az eladó ésszerű határidőn belül nem távolítja el a terméket, a vevő maga gondoskodhat annak eltávolításáról és visszaküldéséről az eladó költségére és felelősségére.
7.14. Az eladó az adásvételi szerződéstől való elállást követően legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a vevőnek az árat, attól az időponttól számítva, amikor a vevő visszaküldte a terméket az eladónak, vagy bizonyította, hogy azt elküldte, attól függően, hogy melyik esemény következik be hamarabb.
7.15. Az eladó ugyanazon fizetési módon téríti vissza az árat, mint amelyet a vevő használt, kivéve, ha a vevő más módot kifejezetten elfogadott. Az összes visszatérítéssel kapcsolatos költséget az eladó viseli.
7.16. Az eladó nem jogosult kártérítésre a normál használatból eredő kopásért vagy a termék használatáért az adásvételi szerződéstől való elállás előtt.
VIII. A digitális teljesítés hibáiért való felelősség
8.1. Az Eladó felelős minden olyan hibáért, amely a digitális teljesítésben annak átadása időpontjában fennáll, és amely annak átadásától számított két éven belül megjelenik, ha olyan digitális teljesítésről van szó, amelyet egyszeri alkalommal vagy egyes teljesítések sorozataként adnak át.
8.2. Az Eladó a digitális teljesítés hibáját a fogyasztó által történt kifogásolást követően indokolatlan késedelem nélkül, ingyenesen és anélkül, hogy jelentős nehézségeket okozna a fogyasztónak, kijavítja, figyelembe véve a digitális teljesítés jellegét és a fogyasztó által megkövetelt célt.
8.3. Az Eladó megtagadhatja a hiba kijavítását, ha annak kijavítása nem lehetséges, vagy ha az aránytalan költségekkel járna az összes körülmény figyelembevételével, különösen annak az értéknek a figyelembevételével, amelyet a digitális teljesítés hiba nélkül képviselne, valamint a hiba súlyosságával.
IX. A szolgáltatás hibáiért való felelősség
9.1. A Szolgáltató felelős azokért a hibákért, amelyek az átvétel időpontjában a dologban fennállnak.
9.2. Ha a hiba az átvételtől számított 24 hónapon belül jelentkezik, vélelmezni kell, hogy a dolog a hiba fennállásának időpontjában már hibás volt. Ez a vélelem nem érvényes, ha ennek ellenkezője bizonyítható, vagy ha a vélelem összeegyeztethetetlen a dolog vagy a hiba jellegével.
X. Záró rendelkezések
10.1. Jelen Reklamációs Szabályzat a Weboldalon található Általános Szerződési Feltételek, valamint az Adatvédelmi Szabályzat és Tájékoztató szerves részét képezi. Az Általános Szerződési Feltételek és az Adatvédelmi Szabályzat és Tájékoztató dokumentumai a Weboldal domainjén érhetők el.
10.2. Jelen Reklamációs Szabályzat a Weboldalon való közzétételének napjától, azaz 2025.02.15-től érvényes és hatályos.