Általános Szerződési Feltételek


A www.mimib.hu webáruház számára

I. Kereskedő azonosítása

1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) szabályozzák a jogviszonyt a következő társaság és a vásárlók között:

Cégnév: PEDRO TRADE, s.r.o.
Székhely: Malá cesta 875/6, Štvrtok na Ostrove 930 40, Szlovákia
Bejegyzett a Cégjegyzékben: Trnavai Járásbíróság, Sro osztály, Betétszám: 23294/T
Cégjegyzékszám (IČO): 44614918
Adószám (DIČ): 2022765448
Közösségi adószám (IČ DPH): SK2022765448
Bankszámlaszám: 12600016-18536417-53188305
IBAN: HU21126000161853641753188305

Az Eladó áfaalany /Hozzáadott értékadó/

(A továbbiakban „Eladó” vagy „Kereskedő”) és minden olyan személy között, aki az Eladó weboldalán kínált termékek vásárlója, és aki a hatályos szlovák jogszabályok, különösen a következő törvények értelmében fogyasztónak minősül: a 108/2024 sz. törvény a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról, a 40/1964 sz. törvény – Polgári Törvénykönyv hatályos szövegében.

1.2. Az Eladó e-mail címe és telefonszáma:

Email: mimi@mimib.hu
Telefonszám: +421905200978

1.3. A hivatalos levelezési cím, panaszok és szerződéstől való elállás címe:

PEDRO TRADE, s. r. o., Jesenského 13, Dunajská Streda 929 01, Szlovákia

II. Fogalom meghatározások

2.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) alkalmazásában a Kereskedő a 108/2024 sz. törvény hatályos szövegének megfelelően az alábbi fogalmakat határozza meg:

2.2. Távollévők között kötött szerződés: olyan szerződés, amelyet a kereskedő és a fogyasztó kizárólag egy vagy több távközlési eszköz útján, a kereskedő és a fogyasztó egyidejű fizikai jelenléte nélkül köt meg és teljesít, különösen online felületen, e-mailben, telefonon, faxon, címlistán vagy ajánlati katalógusban.

2.3. Kereskedő (a továbbiakban „Eladó”): az a személy, aki a fogyasztói szerződés, az abból eredő kötelezettségek vagy üzleti gyakorlatok során üzleti tevékenysége vagy hivatása keretében jár el, ideértve azokat a személyeket is, akik az ő nevében vagy megbízásából járnak el.

2.4. Fogyasztó: olyan természetes személy, aki a fogyasztói szerződés, az abból eredő kötelezettségek vagy üzleti gyakorlatok során nem üzleti tevékenysége vagy hivatása keretében jár el.

2.5. Fogyasztói szerződés: minden olyan szerződés, amelyet a kereskedő és a fogyasztó köt, függetlenül annak jogi formájától.

2.6. Internetes áruház: azonos fogalommal bír az elektronikus kereskedelem és a weboldal kifejezésekkel.

2.7. Vevő: minden olyan személy (természetes vagy jogi személy), aki rendelést adott le, különösen az Eladó weboldalán keresztül vagy egyéb távközlési eszközök útján.

2.8. Tartós adathordozó: olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a kereskedő számára, hogy az információkat az információk céljának megfelelő ideig tárolja, és amely biztosítja azok változatlan visszaadását és jövőbeni felhasználását, különösen dokumentum, e-mail, USB kulcs, CD, DVD, memóriakártya és számítógép merevlemeze.

III. Alapvető rendelkezések

3.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek szabályozzák a jogviszonyokat a Fogyasztók (Vevők) és a Kereskedő között.

3.2. Azon szerződéses jogviszonyokra (valamint az ezekből eredő egyéb jogviszonyokra), amelyek olyan Vevők és a Kereskedő között jönnek létre, akik nem minősülnek fogyasztónak, a 513/1991 sz. törvény – Kereskedelmi Törvénykönyv hatályos rendelkezései az irányadók.

IV. A termék megrendelése – Adásvételi szerződés megkötése

4.1. Az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatot a Vevő részéről a termékek megrendelésének elküldése jelenti, amely elsősorban a Kereskedő weboldalán keresztül, illetve egyéb távközlési eszközök segítségével történik.

4.2. Az adásvételi szerződés a Vevő és a Kereskedő között abban a pillanatban jön létre, amikor a Kereskedő visszaigazolást küld a Vevő által a 4.1. pontnak megfelelően létrehozott megrendelés elfogadásáról. A visszaigazolás elektronikus úton, a Vevő által a rendelési folyamat során megadott e-mail címre kerül kiküldésre.

V. Az adásvételi szerződés időtartama

5.1. Az adásvételi szerződés határozott időre jön létre, és megszűnik, amikor az Eladó és a Vevő teljesítik minden kötelezettségüket. Ez különösen a termékek kiszállítását és kifizetését jelenti az adásvételi szerződés értelmében. Ez a rendelkezés nem érinti a Vevő jogait az Eladó által vállalt termékhibákért való törvényes felelősség értelmében.

VI. Vételár – Információ a vételárról

6.1. Az Eladó weboldalán keresztül megrendelt áruk és szolgáltatások vételára (a továbbiakban: „vételár”) minden egyes terméknél külön feltüntetésre kerül, és az a Vevő által a megrendelés pillanatában érvényes ár.

6.2. Az Eladó weboldalán feltüntetett áruk vagy szolgáltatások vételára a teljes ár, amely tartalmazza az összes adót, és egyértelműen meg van jelölve az Eladó weboldalán.

VII. A termékek kézbesítése

7.1. Abban az esetben, ha a Vevő az utánvétes fizetési módot választotta, az Eladó köteles teljesíteni a megrendelést és a termékeket a Vevő részére leszállítani legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül a jelen ÁSZF 2.2. pontja és az azt követő rendelkezések szerint.

7.1.1. Ha a Vevő más fizetési módot választott, mint az utánvétes fizetés, az Eladó köteles teljesíteni a megrendelést és a termékeket a Vevő részére leszállítani legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül, a jelen ÁSZF 2.2. pontja és az azt követő rendelkezések szerint, valamint a teljes rendelési összeg Eladó részére történő kifizetése után. Amennyiben a jelen ÁSZF 5.1.1. pontjában meghatározott két feltétel teljesült (azaz az adásvételi szerződés megkötése és a teljes rendelési összeg megfizetése megtörtént), az Eladó köteles a Vevő részére a termékeket legkésőbb ezen feltételek teljesítésétől számított 30 napon belül kézbesíteni.
Az Eladó által „Azonnal elérhető” jelöléssel ellátott termékek szokásos kiszállítási ideje 1 munkanap az adásvételi szerződés megkötésétől vagy 1 munkanap a teljes rendelési összeg Eladó részére történő kifizetésétől számítva.

7.2. A megrendelt termék kézbesítési helye a Vevő által a megrendelésben megadott cím.

7.3. Az Eladó a terméket saját eszközeivel kézbesíti a Vevő részére (vagy a Vevő által meghatalmazott személy részére), illetve harmadik felek (szállítási és futárszolgálatok) útján.

7.4. A termék kézbesítése a Vevő (vagy a Vevő által meghatalmazott személy) általi átvételével történik meg.

7.5. Az Eladó jogosult a Vevőnek először az azonnal elérhető árut elküldeni, a fennmaradó rendelési tételeket pedig később, a jelen ÁSZF szerinti szállítási határidőn belül kézbesíteni, de csak akkor, ha ez a Vevő számára nem jár többletköltséggel és ha a Vevő ehhez kifejezetten hozzájárult.

7.6. Az Eladó köteles a termékeket a Vevő által megrendelt mennyiségben és minőségben, az adott rendeléshez tartozó adóügyi bizonylatokkal és egyéb, az adott termékekhez vagy szolgáltatásokhoz jellemző dokumentumokkal együtt átadni.

VIII. A tulajdonjog átszállása

8.1. Az eladott dolog tulajdonjoga, valamint a véletlen megsemmisülés, véletlen károsodás és elvesztés kockázata a Vevőre a kézbesítés pillanatában száll át.

IX. Fizetési módok

9.1. Az Eladó weboldalán található áruk és szolgáltatások ellenértéke az alábbi módokon fizethető:

9.1.1. Utánvétes fizetés – díj: 590 Ft
9.1.2. Bankkártyás fizetés a TrustPay fizetési kapun keresztül – díj: 0 Ft
9.1.3. Banki befizetés vagy átutalás az Eladó bankszámlájára – díj: 0 Ft

X. Szállítás – A termékek szállítási módjai és szállítási díjak

10.1. Az áruk vagy szolgáltatások vételára nem tartalmazza a szállítási költségeket, illetve egyéb, a termékek kézbesítésével kapcsolatos költségeket.

10.2. A termékek szállítási módjai és szállítási díjai:

10.2.1. Szállítási módok:
10.2.1.1. Átvételi pont és Z-BOX Packeta
10.2.1.2. GLS futárszolgálat

10.2.2. Szállítási díjak:
10.2.2.1. Átvételi pont vagy Z-BOX Packeta szállítási díj – 1200 Ft
10.2.2.2. GLS futárszolgálat szállítási díj – 1890 Ft

XI. A Vevő indokolás nélküli elállási joga az adásvételi szerződéstől

11.1. A fogyasztónak joga van elállni a távollevők között kötött szerződéstől, valamint az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől indokolás nélkül a jelen ÁSZF XII. cikk 12.1–12.3 pontjaiban meghatározott határidőn belül, kivéve azokat a szerződéseket, amelyek tárgya:

11.2. Szolgáltatás nyújtása, ha a szolgáltatás teljes mértékben teljesült, és annak megkezdése a fogyasztó kifejezett beleegyezésével történt az elállási határidő lejárta előtt, valamint ha a fogyasztó kifejezetten nyilatkozott arról, hogy megfelelő tájékoztatást kapott arról, hogy beleegyezésének kifejezésével elveszíti az elállási jogát a szolgáltatás teljesítésének befejezése után, amennyiben a szerződés értelmében a fogyasztó köteles megfizetni az árat.

11.3. Termék szállítása vagy nyújtása, amelynek ára a pénzpiaci mozgásoktól függ, amelyeket az eladó nem tud befolyásolni, és amelyek az elállási határidő alatt is bekövetkezhetnek.

11.4. Egyedi igények alapján gyártott vagy méretre szabott termékek szállítása.

11.5. Gyorsan romló vagy minőségét gyorsan vesztő áruk szállítása.

11.6. Olyan zárt csomagolású áruk szállítása, amelyeket egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem lehet visszaküldeni, ha a csomagolásuk a szállítást követően fel lett bontva.

11.7. Olyan áruk szállítása, amelyek természetüknél fogva elválaszthatatlanul összekeveredhetnek más árukkal.

11.8. Alkoholos italok szállítása, amelyek ára a szerződéskötés időpontjában meg lett határozva, de amelyek kiszállítására legkorábban 30 nap elteltével kerülhet sor, és amelyek ára a piaci mozgásoktól függ, amelyeket az eladó nem tud befolyásolni.

11.9. Sürgős javítási vagy karbantartási munkák elvégzése a fogyasztó kérésére, ha azt kifejezetten az eladó végezte el; ez nem vonatkozik azokra a szerződésekre, amelyek más szolgáltatás nyújtására vagy olyan áruk szállítására vonatkoznak, amelyek nem szükségesek a javítás vagy karbantartás elvégzéséhez, amennyiben ezek a szerződések az eladó fogyasztónál tett látogatása során kerültek megkötésre, és a fogyasztó ezeket az árukat vagy szolgáltatásokat előzetesen nem rendelte meg.

11.10. Hangfelvételek, képfelvételek, audiovizuális felvételek vagy szoftverek szállítása zárt csomagolásban, ha azt a szállítás után felbontották.

11.11. Időszaki kiadványok szállítása, kivéve, ha az előfizetési szerződés alapján történik.

11.12. Nyilvános árverésen vásárolt áruk.

11.13. Szállás szolgáltatása nem lakhatási célra, áruszállítás, autókölcsönzés, étkeztetési szolgáltatások vagy szabadidős tevékenységekkel kapcsolatos szolgáltatások nyújtása, ha a szerződés egy meghatározott időpontra vagy határidőre vonatkozik.

11.14. Nem fizikai adathordozón biztosított digitális tartalom szállítása, ha a digitális tartalom biztosítása az elállási határidő lejárta előtt megkezdődött, a fogyasztó kifejezett beleegyezésével, és a fogyasztó nyilatkozott arról, hogy tudomásul vette, hogy elveszíti elállási jogát a digitális tartalom kézbesítésének megkezdésével. Az eladó köteles a fogyasztó részére a § 17 (12) bekezdés b) pontja vagy a (13) bekezdés b) pontja szerinti megerősítést kiállítani a 108/2024. sz. törvény alapján a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról, amennyiben a szerződés értelmében a fogyasztó köteles megfizetni az árat.

XII. A távollevők között kötött szerződés és az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés felmondásának gyakorlása

12.1. A fogyasztó jogosult elállni a távollevők között kötött szerződéstől vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől az alábbi határidőn belül:
a) 14 napon belül az alábbi időpontoktól számítva:

  • az áru fogyasztó általi átvételének napja szerint a 12.4. pontban meghatározott módon,

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés megkötésének napja,

  • olyan vízszolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötésének napja, amely nem korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben kerül értékesítésre, valamint a hőszolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötésének napja,

  • digitális tartalom nyújtására vonatkozó szerződés megkötésének napja, amelyet a kereskedő nem fizikai adathordozón biztosít.

b) 30 napon belül, ha a szerződés nem kívánt látogatás során vagy azzal összefüggésben, illetve értékesítési rendezvény során vagy azzal összefüggésben került megkötésre.

12.2. Ha a kereskedő a távollevők között kötött szerződésre vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződésre vonatkozóan a fogyasztót megillető elállási jogról szóló tájékoztatást késedelmesen, de legkésőbb az elállási határidő 12.1. pont szerinti kezdőnapjától számított 12 hónapon belül biztosította, a fogyasztó az alábbi határidőn belül jogosult elállni:
a) 14 napon belül attól a naptól, amikor a kereskedő utólagosan teljesítette tájékoztatási kötelezettségét, ha a 12.1. a) pont szerinti határidő alkalmazandó, vagy
b) 30 napon belül attól a naptól, amikor a kereskedő utólagosan teljesítette tájékoztatási kötelezettségét, ha a 12.1. b) pont szerinti határidő alkalmazandó.

12.3. Ha a kereskedő a 12.2. pont szerint sem biztosította a fogyasztónak az elállási jogra vonatkozó tájékoztatást, a fogyasztó jogosult elállni a távollevők között kötött szerződéstől vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől az elállási határidő 12.1. pont szerinti lejártát követő 12 hónapon belül.

12.4. Az áru akkor minősül átvettnek a fogyasztó által, amikor a fogyasztó vagy az általa megjelölt, fuvarozótól eltérő harmadik fél átvette az összes megrendelt árut, vagy ha:
a) az egy megrendelésben szereplő áruk külön kerülnek kiszállításra, akkor az utolsóként kiszállított áru átvételekor,
b) az áru több részből vagy darabból áll, akkor az utolsó rész vagy darab átvételekor,
c) az árut meghatározott időszakban ismétlődően szállítják, akkor az első áru átvételekor.

12.5. A fogyasztó jogosult elállni a távollevők között kötött szerződéstől vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől, amely áruszállításra vonatkozik, még az elállási határidő kezdete előtt is.

12.6. A fogyasztó az elállási jogát írásban vagy más tartós adathordozón rögzített formában gyakorolhatja. Ha a szerződés szóban jött létre, az elállási jog gyakorlásához elegendő a fogyasztó egyértelmű nyilatkozata, amely kifejezi a szerződéstől való elállási szándékát („elállási nyilatkozat”). A fogyasztó használhatja az elállási nyilatkozat mintáját.

12.7. A 12.1.–12.3. pont szerinti elállási határidő megtartottnak minősül, ha a fogyasztó az elállási nyilatkozatot legkésőbb az elállási határidő utolsó napján elküldi a kereskedőnek.

12.8. A fogyasztó jogosult a szerződéstől való elállásra kizárólag egy adott termékre vagy termékekre vonatkozóan, ha a kereskedő a távollevők között kötött szerződés vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés alapján több terméket szállított vagy biztosított.

12.9. Az elállási jog gyakorlásának bizonyítási terhe a fogyasztót terheli.

XIII. A fogyasztó jogai és kötelezettségei a távollevők között kötött szerződéstől és az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállást követően

13.1. A fogyasztó köteles a távollevők között kötött szerződéstől vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállás napjától számított 14 napon belül az árut visszaküldeni vagy azt az eladónak, illetve az eladó által kijelölt személynek átadni; ez nem érvényes, ha az eladó felajánlja, hogy az árut személyesen vagy általa kijelölt személy útján veszi át. Az első mondat szerinti határidő megtartottnak minősül, ha a fogyasztó az árut legkésőbb a határidő utolsó napján elküldi az eladónak.

13.2. A távollevők között kötött szerződéstől vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállás esetén a fogyasztó kizárólag az áru visszaküldésének költségeit viseli az eladó vagy az eladó által kijelölt személy részére; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó vállalta ezen költségek viselését, vagy ha az eladó nem teljesítette tájékoztatási kötelezettségét, azaz nem biztosította a fogyasztó számára az elállási jogra vonatkozó külön tájékoztatást a távollevők között kötött szerződés vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetén.

13.3. A fogyasztó felelős az áru értékcsökkenéséért, amely abból adódik, hogy az árut a tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéket meghaladó módon használta; ez nem alkalmazandó, ha az eladó nem teljesítette a tájékoztatási kötelezettségét a 108/2024. sz. törvény 15. § (1) bekezdés f) pontja alapján a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról.

13.4. A fogyasztó köteles az eladónak megtéríteni az addig ténylegesen teljesített szolgáltatások ellenértékét a szerződéstől való elállásra vonatkozó értesítés kézbesítéséig, ha a fogyasztó a 108/2024. sz. törvény 19. § (1) bekezdése szerint eláll a távollevők között kötött szerződéstől vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől, amelynek tárgya szolgáltatásnyújtás, vízszolgáltatás (amelyet nem korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben értékesítenek) vagy hőszolgáltatás, és a teljesítés megkezdése előtt kifejezett hozzájárulását adta a 108/2024. sz. törvény 17. § (10) bekezdés c) pontja szerint. Az addig teljesített szolgáltatás ellenértéke arányosan kerül kiszámításra a szerződésben meghatározott teljes összeg alapján. Ha a szerződésben rögzített teljes összeg túlzottan magas, az addig teljesített szolgáltatás ellenértéke a nyújtott szolgáltatás piaci értéke alapján kerül meghatározásra.

13.5. A fogyasztónak a távollevők között kötött szerződéstől vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállásból adódóan az 13.1., 13.3. - 13.5. pontokban, valamint a 14.3. pont szerinti többletköltségek megfizetésében meghatározottakon kívül nem keletkeznek egyéb kötelezettségei vagy költségei.

XIV. A kereskedő jogai és kötelezettségei a fogyasztó távollevők között kötött szerződéstől vagy üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállása esetén

14.1. A kereskedő köteles a szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztónak minden olyan kifizetést, amelyet a távollevők között kötött szerződés, az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés vagy a kiegészítő szerződés alapján, illetve azzal összefüggésben kapott, beleértve a szállítási, kézbesítési, postaköltségeket és egyéb díjakat és költségeket is.

14.2. A kereskedő köteles visszatéríteni a fogyasztónak a 14.1. pont szerinti összes kifizetést, az elállásnak megfelelő mértékben, ha a fogyasztó nem a teljes távollevők között kötött szerződéstől vagy a teljes üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől állt el. A kereskedő nem számíthat fel a fogyasztónak semmilyen további költséget a szállításra, kézbesítésre, postai szolgáltatásokra vagy egyéb költségekre és díjakra.

14.3. A kereskedő nem köteles megtéríteni a fogyasztónak a többletköltségeket, ha a fogyasztó kifejezetten más kézbesítési módot választott, mint a kereskedő által kínált legolcsóbb szokásos kézbesítési mód. A többletköltség a fogyasztó által választott szállítási költség és a kereskedő által kínált legolcsóbb szokásos szállítási költség közötti különbséget jelenti.

14.4. A kereskedő nem követelheti a fogyasztótól az alábbi költségek megtérítését:
a) Szolgáltatásnyújtás, vízellátás (amely nem korlátozott mennyiségben vagy meghatározott volumenben kerül értékesítésre), vagy hőszolgáltatás biztosítása az elállási időszak alatt (12.1–12.3. pontok szerint), függetlenül a teljesített szolgáltatás mértékétől, ha:

  • a kereskedő nem nyújtott megfelelő tájékoztatást a fogyasztónak a 108/2024. sz. törvény 15. § (1) bekezdés f) vagy h) pontja szerint, vagy

  • a fogyasztó nem adott kifejezett hozzájárulást a szolgáltatásnyújtás vagy a víz- vagy hőellátás megkezdéséhez a 108/2024. sz. törvény 17. § (10) bekezdés c) pontja szerint.

b) Digitális tartalom teljes vagy részleges biztosítása, amelyet a kereskedő nem fizikai adathordozón biztosít, ha:

  • a fogyasztó nem adott kifejezett hozzájárulást a digitális tartalom kézbesítésének megkezdéséhez a 108/2024. sz. törvény 17. § (10) bekezdés c) pontja szerint,

  • a fogyasztó nem nyilatkozott arról, hogy megfelelő tájékoztatást kapott arról, hogy hozzájárulásával elveszíti a szerződéstől való elállás jogát, vagy

  • a kereskedő nem adott megerősítést a fogyasztónak a 108/2024. sz. törvény 17. § (12) bekezdés b) vagy 13. § (b) pontja szerint.

14.5. A kereskedő nem köteles a 14.1. pont szerinti kifizetések visszatérítésére a fogyasztónak a távollevők között kötött szerződéstől vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállás esetén, amelynek tárgya áru kiszállítása, mielőtt a terméket visszakapta, vagy amíg a fogyasztó nem igazolja a termék visszaküldését, kivéve, ha a kereskedő felajánlotta, hogy a terméket személyesen vagy az általa kijelölt személy által veszi át.

14.6. A kereskedő köteles a 14.1. pont szerinti visszatérítést ugyanazzal a fizetési móddal teljesíteni, amelyet a fogyasztó az eredeti fizetés során használt; ez nem érinti a kereskedő jogát, hogy a fogyasztóval más visszatérítési módot állapítson meg, amennyiben a fogyasztónak ebből nem keletkeznek további költségei.

14.7. A kereskedő köteles a termék átvételét saját költségén biztosítani a 14.1. pont szerinti határidőn belül, ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés alapján a terméket a fogyasztónak a szerződéskötés időpontjában házhoz szállították, és a termék jellege miatt nem lehet azt postai úton visszaküldeni.

14.8. A kereskedő és a fogyasztó követeléseinek egyoldalú beszámítása, amelyek a 11.1. pont szerinti elállás következtében keletkeznek, tilos.

XV. Felügyeleti szerv

15.1. A fogyasztó a 102/2014. sz. törvény 10. § (2) bekezdése alapján jogosult megtagadni a termék visszaszolgáltatását, amelyet értékesítési akción kötött szerződés alapján vagy azzal összefüggésben szerzett be, egészen addig, amíg az eladó vissza nem téríti a fogyasztónak a kifizetett árat vagy az előleget a termékre vagy szolgáltatásra.

Az értékesítési akció olyan esemény, amelyet meghívó, a fogyasztónak címzett egyéb felhívás vagy tájékoztatás alapján szerveznek, és amelynek célja elsősorban termékek értékesítése vagy szolgáltatások nyújtása, és amely során vagy az esemény megtörténtét követő 15 munkanapon belül a fogyasztóval szerződés jön létre.

XVI. Alternatív vitarendezés

16.1. Abban az esetben, ha a fogyasztó nincs megelégedve azzal, ahogyan az Eladó kezelte a reklamációját, vagy úgy véli, hogy az Eladó megsértette jogait, a Vevőnek jogában áll az Eladóhoz fordulni helyreigazítási kérelemmel. Amennyiben az Eladó a fogyasztó előző mondat szerinti kérelmét elutasítja, vagy nem válaszol rá a fogyasztó által történő elküldésétől számított 30 napon belül, a fogyasztónak jogában áll indítványt benyújtani az alternatív vitarendezés megindítására a 391/2015. sz. törvény 12. §-a alapján a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről és egyes törvények módosításáról szóló törvény értelmében.

Az Eladóval fennálló fogyasztói jogviták alternatív vitarendezésére illetékes szerv a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (Slovenská obchodná inšpekcia), amelynek elérhetőségei itt találhatók: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi, vagy egyéb illetékes jogi személy, amely szerepel a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendezési szervek listáján (a lista elérhető a http://www.mhsr.sk/ oldalon, vagy közvetlenül itt: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1).

A fogyasztónak joga van megválasztani, hogy az említett alternatív vitarendezési szervek közül melyikhez fordul. A fogyasztó az online vitarendezési platformon keresztül is benyújthatja kérelmét fogyasztói jogvitája alternatív rendezésére, amely elérhető a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon, vagy közvetlenül itt: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.

Alternatív vitarendezési eljárást csak olyan Vevő vehet igénybe, aki a szerződés megkötése és teljesítése során fogyasztóként jár el. Az alternatív vitarendezés kizárólag a fogyasztó és az Eladó között létrejött fogyasztói szerződésből eredő vagy azzal összefüggő vitákra vonatkozik. Az alternatív vitarendezés csak a távollevők között kötött szerződésekre alkalmazható.

Az alternatív vitarendezési szerv elutasíthatja a kérelem befogadását, amennyiben a jogvita számszerűsíthető értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az alternatív vitarendezési szerv a fogyasztótól díjat kérhet az eljárás megindításáért, legfeljebb 5 EUR (ÁFA-val együtt).

Minden további információ az Eladó és a Vevő – fogyasztó között felmerülő alternatív vitarendezési lehetőségekről, amelyek a Fogyasztói szerződésként megkötött Adásvételi szerződésből erednek vagy azzal összefüggnek, elérhető a Szlovák Gazdasági Minisztérium hivatalos weboldalán: www.mhsr.sk, valamint a 391/2015. sz. törvényben a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről és egyes törvények módosításáról szóló törvényben.

XVII. Kiegészítő rendelkezések

17.1. Az Eladó nem köt adásvételi szerződést, és nem végez értékesítést, közvetítést vagy szállítást alkoholos italok / termékek, dohánytermékek vagy egyéb olyan termékek esetében, amelyek értékesítése 18 év alatti személyeknek tilos a Szlovák Köztársaság hatályos és érvényes jogszabályai szerint.

A fentiek értelmében az Eladó köteles ellenőrizni, hogy a Vevő betöltötte-e a 18. életévét. Az életkor ellenőrzését a Vevő személyazonossági okmányának (személyi igazolvány vagy útlevél) megtekintésével végzi el a rendelés átadásakor. Ezt az Eladó által megbízott személy végzi, aki a megrendelést a Vevő részére kézbesíti.

Ha a Vevő nem töltötte be a 18. életévét, vagy nem igazolja életkorát, illetve megtagadja életkorának igazolását, az Eladó nem adja át a megrendelést a Vevőnek, és az adásvételi szerződés megszűnik.

XVIII. Tájékoztatás az elfogadott magatartási kódexekről

18.1. Az Eladó tájékoztatja a fogyasztókat arról, hogy nem léteznek olyan különleges magatartási kódexek, amelyeket az Eladó kötelezően vállalt volna betartani.

A magatartási kódex olyan megállapodás vagy szabályrendszer, amely meghatározza az Eladó üzleti magatartását, ha az Eladó önként vállalta annak betartását egy vagy több konkrét üzleti gyakorlatra vagy üzleti ágazatra vonatkozóan.

Ez nem vonatkozik azokra az előírásokra, amelyeket törvény, más jogszabály vagy közjogi hatóság intézkedése szabályoz, és amelyeket az Eladó köteles betartani.

Az Eladó tájékoztatja a fogyasztót arról is, hogy hogyan ismerheti meg ezen kódexeket, illetve hogyan juthat hozzá azok szövegéhez.

XIX. A fogyasztók termékértékelése

19.1. Az Eladó nem ellenőrzi és nem korlátozza a termékek értékelését kizárólag azon személyekre, akik a terméket az Eladótól vásárolták meg.

XX. Záró rendelkezések

20.1. Az Eladó fenntartja a jogot az Általános Szerződési Feltételek módosítására. Az Általános Szerződési Feltételek módosításáról szóló írásbeli értesítési kötelezettség teljesítettnek minősül azáltal, hogy a módosításokat az Eladó weboldalán közzéteszi. Az Általános Szerződési Feltételek módosítása esetén a Vevő és az Eladó közötti jogviszony az adásvételi szerződés megkötésének időpontjában érvényes és hatályos Általános Szerződési Feltételek alapján szabályozott, egészen a szerződés megszűnéséig.

20.2. Az Általános Szerződési Feltételek az Eladó weboldalának Reklamációs Szabályzatának és az Adatvédelmi Tájékoztatónak elválaszthatatlan részét képezik. A Reklamációs Szabályzat és az Adatvédelmi Tájékoztató dokumentumai az Eladó weboldalának domainjén kerültek közzétételre.

20.3. Az Általános Szerződési Feltételek érvénybe lépnek és hatályossá válnak az Eladó weboldalán való közzétételük időpontjában, 2024.02.15-én.